Det är dyrt att lova vingar

Det kan bli dyrt att lova för mycket i reklamen. Den sliskiga läskedrycken Red Bull har ju lovat vingar, snabbare reaktionsförmåga och förbättrad prestationsförmåga. Men det är ju naturligtvis rena lögnerna. Nu har några som lurats av reklamen i USA stämt Red Bull för sin lögnaktiga reklam. Och en förlikning har nu tecknats som kommer att kosta Red Bull närmare 100 miljoner kronor. Förlikningen innebär att alla som köpt Red Bull sedan 2002 kan begära att få ersättning med 10 dollar för att de blivit lurade (alternativt att hämta ut Red Bull-produkter för 15 dollar). Observera att överenskommelsen bara gäller i USA, men kvitto behövs inte.

Lämna en kommentar

Under Reklam

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s