Det kallar jag produktutveckling

spotifynyloggaEfter flera års arbete och funderande har nu Spotify lanserat sin nya logga. – ”Den nya gröna färgen tar för sig bättre och hör bättre hemma i vår nya färgpalett som består av närmare tre dussin färger. Den är mer fräsch och modern och känns också skönare för ögat, särskilt i fullskärmsläge” kommenterar Spotifys designteam utarbetandet av den nya loggan, som tagit flera år. Skillnaden från den gamla är alltså att den har en enda färg, och att denna gröna färg har en annan nyans än den tidigare gröna färgen. – ”So much green talk today, thinking about getting a green juice for dinner now. So inspired” är en annan officiell kommentar – ej översatt. Och visst känns det som en viktig produktutveckling? Den här nya underbara gröna färgen känns som något som kommer att fungera fantastiskt under kommande år. Jag tror faktiskt att det är den här nya gröna färgen som kommer att göra att Spotify går vinnande ur striden mot Tidal/Wimp och nya Apple. Den ger en Wow-känsla när man ser den! Jag har själv bestämt mig för att nu överge Wimp och istället använda mig av Spotify för min musikunderhållning. Det är verkligen Wow! Eller…?

Lämna en kommentar

Under Spotify

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s