Som man frågar får man svar

Public ServiceVår kommersiella media (läs kommersiell TV) är inte nöjda med den utredning om Public Service som gjordes nyligen. Svaret på frågan blev fel! Man startar därför en egen utredning och engagerar en PR-byrå som heter Paues Åberg för att garantera att svaret blir rätt på frågan. För att garantera att svaret blir rätt så gäller det ju att välja rätt personer till utredningen. Joakim Jardenberg i Helsingborg var en av de som tillfrågades om han ville delta i utredningen. Men han hade tydligen fel problemställning: – ”Ok, vi hade fått intrycket av att du någorlunda delade vår problembeskrivning. Men då får vi nog helt enkelt gå vidare med andra presumtiva ledamöter” blev kommentaren från PR-Byrån när han tydligen riskerade att komma fram till fel svar på frågan. Egentligen ganska komiskt. Jag kan gissa att när PR-byrån kommit fram till ”rätt” svar på frågan om Public Service så kommer detta svar att presenteras som sanningen i media tillhörande uppdragsgivarna, som är Bonnier, Schibsted Sverige, Mittmedia, Bauer Media Group och TU (Tidningsutgivarna). Vill man ha rätt svar så gäller det att ställa rätt fråga!

Lämna en kommentar

Under Public Service

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s