Bedragare del 268

Jag älskar tecknaren Hans Lindström så när jag får ett mejl med just ”Lindström” i rubriken blir jag först lycklig. Tänk, han har upptäckt min blogg! Men, det tar bara ungefär en sekund så inser jag att det bara är ett av alla dessa bedrägeriförsök:

lindstrom3Hej sven!

Grattis! Du är en av våra möjliga vinnare!

Du är en av tre utvalda prenumeranterna som kan vinna en av de splitternya appleprodukterna

Du kan välja mellan:
iPhone 6S, Ipad Pro eller Apple TV!

1. Nina Jensen
2. sven@swl.nu
3. Hans Johansson

DELTA NU

Det är bara ett av alla dessa ”tusentals” skräpmejl som kommer från Wilmington i USA. Hade jag haft någon ansvarig i min fysiska närhet just nu hade hen – trots min pacifistiska grundsyn – legat mycket risigt till. Just det här mejlet med rubriken Lindström har säkert dykt upp i drygt 5 exemplar det senaste dygnet. Släng skiten och spräng bygget i luften!

Lämna en kommentar

Filed under E-postbedragare

Kommentera

