Bedragare del 269

Äntligen är alla ekonomiska bekymmer lösta. Warren Buffet, kanske världens rikaste person, har fått upp ögonen för min ekonomiska situation och vill därför donera pengar till mig. Han är ju känd för sin generositet så egentligen är det inget som förundrar. Så här skriver han i sitt mejl:

Your Attention Please,

My name is Warren Buffett and I have an urgent donation information for you which will benefit you and your entire family, with the less privileged in your local community. Respond back to this email immediately so as to enable me provide you with the complete information regarding this donation.

God Bless you richly.

Warren Buffett.

Email: foundation.bw@aol.com

Det enda som ger mig onda aningar är det faktum att han avslutar med ”God Bless”. Som ateist finns det kanske en risk för att jag inte kommer att bli aktuell för denna donation när det kommer till kritan. Frågan är, att om ett under av den här digniteten kan inträffa, kan det få mig att börja tro? Det måste ju vara någon högre makt som skapat denna lösning? Vad tror ni, ska jag uppsöka Pastorsexpeditionen för att återinträda i kyrkan så att jag kan komma i åtanke? Jag minns att kyrkoherde Hammar önskade mig ”Lycka Till” när jag i min ungdom uppsökte honom för att registrera mitt utträde. Nä, jag tror att mejlet får gå den sedvanliga vägen – till papperskorgen.

Lämna en kommentar

Filed under E-postbedragare

Kommentera

