Tramserier

I går kväll jublade man på Vänt i Häcken och Svensk Gamtidning – och resten av sladderpressen. Ännu en blåblodig kunglighet är född och tramserierna når nya höjdpunkter. Den stackars pågen ska tydligen heta Oscar Carl Olof. Något som jag inte bryr mig ett dugg om. Men jag är glad att han i varje fall ska stava Olof och inte Olov, som jag själv heter. Riktigt pinsamt blir det när vi skåningar förväntas bli lyckliga över att han utnämnts till hertig av Skåne utan att vi blivit tillfrågade. Men, officiellt är vi uppenbarligen lyckliga här i Skåne. I varje fall är vår landshövding överlycklig. Men den gamla moderata riksdagsledamoten från mitt Åstorp, Margareta Pålssons, omdöme har jag inte tidigare gett så mycket för, så jag fortsätter på den vägen. Jag instämmer i Republikanska Föreningens syn på saken. Det är dags att införa demokrati i Sverige och låta dessa stackars barn slippa det konstgjorda liv dom har framför sig.

Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.

Avskaffa monarkin

Statschefer bör tillsättas genom lag, inte samlag

2 kommentarer

Filed under Republik

2 responses to “Tramserier

  1. Och jag älskar detta!
    Här har Sverige kunna utveckla en konstitutionell monarki där demokratin råder och monarkin får bli symbol för historia men också dagens stolthet.
    Här får vi nu tillfälle att ordentligt fira alla nyfödda med salut, vi välkomnar alla flyktingar som kommit till vårt vackra land. Vi får alla våra föräldrar att bli kungar och drottningar över sitt eget rike.

    Jag fick chansen att spela ”Hela Sveriges sång” och ”Du gamla, du friska”.
    Jag stod och upp och välkomnade alla. Precis som jag stod upp och välkomnade i höstas på Göteborg Central. Hur vi försåg de med mat och dryck efter lång resa, hur vi klädde upp dem från slitna kläder till moderna människor, hur varma människor kom ner med barnvagnar till nyfödda som startat livet med en förskräcklig resa.

    Jag vill ha mer samlag bland de kungliga så vi åter snart får chansen att fira alla människor. Att vi åter får chansen att internationellt visa hur fint Sverige är och att det här finns plats för alla.

    Mitt bidrag går till rojalisterna.

  2. Det är med skam jag inte från början insåg att Carl naturligtvis ska stavas med kungligt ”C” och inte folkligt ”K”, precis som Oscar. Jag har rättat i texten och skäms öronen av mig. Själv tycker jag den lille gossen skulle döpts till Keith Kevin Jonny Conny Sonny enligt tecknaren Hans LIndströms förslag.

Kommentera

