Bedragare del 275

Jag har fått mejl från en Camille Derrick som söker partnerskap. Om jag förstår det rätt söker hon investeringskapital för några okända investeringar. Men det är lite som jag inte begriper. Så här skriver i varje fall Camille:

partnerskap Sök

Jag representerar en investering intresse från Dubai ; och är intresserade av utländska investeringar omfattar stora mängder av medel , för vilka vi söker ditt deltagande som ett utomeuropeiskt representant för att hantera investeringen. Svara på e-post nedan om intresse finns.
Hälsningar,
E-post : helppartner@hotmail.com

Mitt första råd till Camille är att skaffa sig en bättre översättning av sitt brev. Svenskan är milt sagt usel. Jag förstår t.ex. inte riktigt det här med att hon representerar en investerare i Dubai samtidigt som hon söker utländska investerar med tillgång till stora mängder slantar. Sedan ska vi vara någon sorts utomeuropeisk representant för att hantera investeringen? Hur f-n ska man få ihop det? Till en Hotmail-adress! Släng skiten i papperskorgen, det har jag redan gjort.

Lämna en kommentar

Filed under E-postbedragare, Okategoriserade

Kommentera

