Dagens skratt

Bjornekulla kyrka

Björnekulla kyrka

Sedan jag helt nyligen bytt arbete (fast hos samma arbetsgivare) lyssnar jag numera på radio under i stort sett hela arbetsdagen. Och, det är naturligtvis Sveriges Radio P1 som strömmar ur högtalaren. Det innebär att man ibland får höra radioprogram som man med största sannolikhet inte hade lyssnat på annars. I dag lyssnade jag t.ex. på ”Människor och Tro”, och det är ju inte direkt ett program jag hade satt på radion för att lyssna på. Det är många årtionden sedan jag uppsökte Pastorsexpeditionen och meddelade mitt utträde ur Svenska Kyrkan. Den sista hälsningen jag då fick av Kyrkoherde Hammar var: – ”Lycka Till!” Hur som helst fick jag ett rejält skratt när jag lyssnade på dagens ”Människor och Tro” och hörde att Högerns ledande propagandainstitut Timbro fått en chock och konstaterat att Svenska Kyrkan inte längre är en megafon för Högern och det etablerade samhället utan har blivit vänstervridna! Usch en så’n hemsk tanke! Hur som helst har tydligen Timbro publicerat en rapport som heter ”Omvägen om Gud” där man konstaterat att Kyrkan blivit Miljöpartister eftersom man tagit ställning i frågan om den Globala uppvärmningen och man har också blivit Vänsterpartister eftersom man tagit ställning för Människovärdet. Usch så hemskt för Moderater och konservativa Kristdemokrater. Kyrkan är inte längre Höger! Det är nästan så att man kan se framför sig hur vår svenska Höger ligger helt utslagna och lider av svår chock.

Lämna en kommentar

Filed under Svenska Kyrkan

Kommentera

