Högt och lågt förtroende

Jag läser att det varumärke som svenskarna har högst förtroende för är Apoteket. Dvs den statliga apotekskedjan som återstår sedan de flesta apoteken såldes ut (privatiserades för ökad valfrihet som det så vackert hette). På andra plats kommer Coop, kooperationens affärskedja. På tredje plats kommer livsmedelsbolaget Saltå Kvarn. Följt av Ikea och Systembolaget. Sämst förtroende har vi för flygbolaget Ryanair (vilket väl inte förvånar). Men det säger kanske en del!

Ryanair
Annonser

Lämna en kommentar

Filed under Ryanair

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s