Bedragare del 281

Hurra, mina ekonomiska bekymmer är äntligen lösta. Nu är istället problemet vad jag ska göra med alla slantarna? För det måste ju verkligen vara en massa pengar jag vunnit när nu Google lottar ut pengar bland sina trogna kunder. Så här skriver man i varje fall:

Google

WINNING NOTIFICATION!!!

GOOGLE INC.® silvia@mail.afa.com.br

2 bilagor
Google Inc. ®.docx
Google Inc. ®.pdf

Dear, Winner.

Kindly find the attached file(s) in this email for details of the prize won.

Congratulations,

Google Rewards Unit.

Eller, är det någon som kanske eventuellt misstänker att det kan vara något skumt med det här? För om man tänker efter så kan man undra varför Google skulle lotta ut pengar så där helt utan anledning. Dessutom kan man ju fundera över varför dom i så fall skulle skicka mejlet från en så’n här anonym och mystisk e-postadress. För att inte tala om att sannolikheten för att jag skulle vinna dubbelt är inte speciellt stor. Jag fick nämligen två exakt likalydande mejl nästan samtidigt. Om jag ska vara uppriktig så tror jag att jag undviker att öppna någon av de bifogade bilagorna utan slänger istället hela skiten i Papperskorgen.

Lämna en kommentar

Filed under Google

Kommentera

