Dagens Stefan Löfven citat

”Mitt Europa tar emot människor som flyr från krig och vi gör det solidariskt och gemensamt. Mitt Europa bygger inte murar, vi hjälps åt.”

Stefan Löfven grubblar

Så sade vår socialdemokratiska statsminister Stefan Löfven den 6 september 2015. Sedan dess har det runnit mycket vatten under broarna. Det har byggts murar och taggtrådsstängsel. Det har skapats byråkratiska hinder och lagar har skärpts. Allt med syfte att förhindra att människor ska kunna fly från krig och att kunna ta sig till oss. Byggandet av murar har skett gemensamt av hela EU. Stefan Löfvens Europa har gjort allt dom kan för att förhindra att människor flyr till Europa. Stefan Löfvens Europa är inte det minsta intresserade av solidaritet, Stefan Löfvens Europa hjälps inte åt för att hjälpa människor, Stefan Löfvens Europa hjälps åt för att förhindra människor att fly. Den Europeiska Unionen är ett fiasko!

Till råga på allt skäms han inte det minsta.

Själv fyller jag 64 år exakt ett år efter detta uttalande. Den 6 september i år fyller jag 64 år. Om inget oförutsett inträffar fram tills dess kommer jag då att slutgiltigt bestämma mig för att börja ta ut min pension i förtid. Jag kan inte utan att skämmas öronen av mig fortsätta att arbeta för Migrationsverket, som är min arbetsgivare i dag. Jag kan inte fortsätta att hjälpa till att administrera de lagar som ovan nämnda Stefan Löfven har infört i Sverige. Jag kan inte fortsätta att vara en representant för en myndighet som av våra (o)ansvariga politiker fått i uppdrag att administera lagar som inte har ett dugg med solidaritet, svenska värderingar, medmänsklighet och liknande att göra. Jag kan inte fortsätta att administera lagar som vi i en kommande framtid kommer att skämmas för. Att våra (o)ansvariga politiker inte redan skäms öronen av sig är obegripligt. Dom är inte värdiga att styra vårt land.

Skäms Stefan Löfven! Skäms!

Lämna en kommentar

Filed under Stefan Löfven

Kommentera

