Bedragare del 289

Ibland kan bluffmejlen i varje fall vara föredömligt korta. Det här kom i dag från Anna P. Topasna som uppger att hon hör hemma på en domän: puyallup.k12.wa.us. En koll på denna domän ger dock magert resultat. Närmare bestämt står det ”This site has been blocked by the network administrator.” Men Puyallup School District som det hela leder till är ett skolområde i Washington, USA. Så här skriver i varje fall Anna:

Can I trust you on this? If yes, please reply for more details

En intressant fråga är vad hon menar med om hon kan lita på mig på det här? Hur som helst så litar jag inte på Anna, så jag avstår från att svara. Jag är inte intresserad av mer detaljer. Jag vill slippa skiten!

Lämna en kommentar

Filed under E-postbedragare

Kommentera

