Bedragare del 291

För någon dag sedan fick jag mejl från Krista beam, Gilda wife, Marcelino hubbard och Dewayne watts som alla påstår att dom jobbar på UPS. Dock varierar avsändaradressen mellan ups.fr, ups.net och ups.eu. Alla mejlen har dessutom en zip-fil som bilaga som heter label och ett tal, allt från label3.zip till label86.zip. Så här skriver dom alla:

United Parcel Service

Good afternoon

The office printer is having problems so I’ve had to email the UPS label, sorry for the inconvenience.

Cheers

Krista beam

Det är ju lite taskigt att UPS (som är världens största paketdistributör – United Parcel Service) skulle ha problem med skrivaren så att man inte kan skriva ut etiketterna utan måste skicka dom via e-post. Det skulle vara spännande att veta hur många mejl som skickats ut med den här texten (jag har alltså fått minst fyra) och hur många som klickar på den bifogade zip-filen. Hur som helst har INTE jag gjort detta utan min reaktion har varit några skratt, att fylla min blogg med en presentation av mejlen och sedan slängt möget i den virtuella papperskorgen. Gör så ni andra också!

Lämna en kommentar

Filed under Bluffmejl

Kommentera

