Bedragare del 295

Med rubriken ”Leverans Godkänt” har jag fått ett glatt meddelande. Jag ska få en helt ny iPhone 7. Vilket ju inte är så illa att få denna mobil för bara frakten 9 kronor. Allra helst med tanke på att mobilen väl inte har lanserats än? Jag blir så lycklig. Det är ju det här jag drömt om hela veckan. Så här skriver man:

Kära

Halvätet äpple

Vi har förberett leveransen av din nya iPhone 7 som du kanske har vunnit!

Bokningsuppgifter:
Namn:
E-post: sven@swl.nu
Adress: Okänd
Giltig: 48 timmar

Vänligen uppdatera din adress här

Innan vi kan fortsätta behöver vi adressen som du önskar att få din nya iPhone7 skickad till. Du behöver också stå för fraktkostnaden på bara 9kr.

Uppdatera din adress

Vänligen observera att detta är en överförbar kupong, slutgiltiga ägandet av telefonen är kopplat till informationen som har angivits i formuläret på sidan, så se till att din information är korrekt.

Fast jag ska erkänna att jag har mina tvivel. Frakt 9 kronor? Nya iPhone måste ha rekordlåg vikt om man ska kunna skicka telefonen för det portot. Brevporto under 100 gram? Sedan är jag som alltid lite tveksam till att dom inte har alla uppgifter redan. Att jag ska vara tvungen att komplettera. Undrar vad dom letar efter, bankkortets nummer och kod så att dom kan dra de 9 kronorna?

Om jag ska vara uppriktig vill jag inte ha någon i-fån-telefon. Dom kan stoppa upp den där den hör hemma. Släng skiten!

1 kommentar

Filed under Bluffmejl

One response to “Bedragare del 295

  1. Nu ska jag få ännu en iFån7. Tänk att just jag kan bli så utvald.

Kommentera

