Gratulerar mig själv

I dag har jag min 64:e födelsedag, något som jag firat med att jobba som vanligt. Jag har dock nu bestämt mig för att gå i pension om cirka ett halvår. Det får helt enkelt vara slut nu, innan det tar slut. Men så läser jag om Ericssons personaldirektör som för några år sedan fick 10 miljoner kronor i extra bonus för att stanna kvar när hon egentligen ville flytta till USA. Så då började jag fundera på om jag inte också kunde göra en sådan överenskommelse med min arbetsgivare. När jag nu under dagen försökt antyda att detta vore ett lämpligt erbjudande även till mig så har det mest skämtats bort. Ska jag tolka detta som att jag inte är lika attraktiv som Bina Chaurasia eller hur ska jag tolka detta? Fast så ser jag att hon redan innan hade en lön på 12 miljoner, så vi lever ju i olika världar. Dessutom måste hon vara extremt kompetent för sitt jobb som personaldirektör eftersom hennes lön ligger på 3-4 gånger så mycket som hennes kollegor på andra svenska storföretag. Det innebär att jag utgår ifrån att personalen på Ericsson ständigt går omkring som på moln av lycka över att ha en så kompetent personaldirektör. Dessutom läser jag att hon trots bonusen för att inte sluta flyttade till USA ändå. Sedan behöll hon bonusen ändå genom att få jobbet flyttat till USA det också. Så ska en slipsten dras! Jag tror inte att jag vill vara med på dom här rundorna. Jag har i varje fall lite moral!

Lämna en kommentar

Filed under Girighet

Kommentera

