Nu lämnar vi

Den 12 januari 2012 började jag jobba för Migrationsverket. Några månader senare, den 22 mars, beslutade den dåvarande Regeringen att tillsätta den förre SÄPO-chefen Anders Danielsson som Generaldirektör för samma Migrationsverk. En tjänst han tillträdde en månad senare, den 23 april. Vi har alltså jobbat här ungefär lika länge. I dag meddelade Anders Danielsson att han lämnar Migrationsverket för att istället den 1 december 2016 börja jobba som generalsekreterare för Röda Korset. Kul för honom! Med tanke på att just Sverigedumokraterna gläds åt att Anders Danielsson lämnar så inser jag att det är en förlust för Migrationsverket. Anders Danielsson är en GD som verkligen kämpat för sin myndighet och stått fast vid de värderingar som skulle prägla myndigheten fram till politikernas saltomortal. Själv är jag ju närmare ett år äldre än Anders Danielsson. Jag har dock precis som Anders Danielsson i dag formellt meddelat min arbetsgivare att jag önskar sluta. Lite längre än Anders Danielsson stannar jag dock kvar hos Migrationsverket. Jag får ju ge dom en chans att sätta in en ny kompetent kraft på min tjänst. Mitt beslut är istället att gå i pension från den 1 april 2017. Jag vill poängtera att detta inte är något aprilskämt utan fullt allvar. Sedan får vi se om man kan leva på den pension som erbjuds. Det blir ju lite lägre inkomst samtidigt som skatten höjs. Våra borgerliga högerallianspolitiker har ju en gång i tiden bestämt att gamla, sjuka och arbetslösa ska straffbeskattas. Ha det i åtanke den dag ni blir gamla, företaget där ni jobbar flyttar jobben till Litauen eller ryggen ger upp. Då ska ni straffas med lägre inkomst och högre skatt.

Lämna en kommentar

Filed under Migrationsverket

Kommentera

