Bedragare del 304

Egentligen är alla dessa mejl som utlovar en iPhone 7 en ganska uttjatad historia nu. Jag tror till och med att jag presenterat ett av mejlen redan tidigare. Dom är alla ungefär lika. Det finns en iPhone som väntar på att skickas till mig helt gratis, man behöver bara lite kompletterande uppgifter. Finns det verkligen några kvar som går på den här bluffen? Uppenbarligen är det så eftersom det fortsätter att välla in mejl. Däremot utlovas man inte längre några Samsung-mobiler, det har väl blivit för hett? Det som fick mig att reagera på just den här versionen är det faktum att jag måste kontakta dom ”SNARAST”. Dessutom fattar jag inte riktigt var Marina kommer från. Jag hade ett tag en arbetskollega som hette Marina, men…. Hur som helst skriver orderavdelningen på ds.forbruker-mail.com så här:

Mobilberoende

Kontakta oss SNARAST angående din iPhone 7

Marina, granska din order CHX-74647-PL här

Klicka här för att granska din order:

Hej sven@swl.nu

Ditt ordernummer är: CHX-74647-PL

Vi behöver bekräftelse på att en Apple iPhone 7 kan levereras till dig. Det är först till kvarn som gäller, om du tvekar kommer du att förlora din chans.

Vänligen använd ditt ordernummer (CHX-74647-PL).

Klicka här för att granska din order

Vänliga hälsningar,
Orderavdelningen
Anja Ljunborg

Skulle jag var dum nog att klicka på någon av länkarna så skulle jag hamnat hos ds.net-tilbud.com som uppger sig vara ett företag som sysslar med e-mejl reklam. Men man påstår att: – ”Net-tilbud has a zero tolerance policy regarding the sending of unsolicited email (”spam”).” Ett deklarerande som onekligen är ganska komiskt med tanke på den skit som kommer från dom. Jag konstaterar att det hela inte är seriöst utan förslår att ni precis som jag slänger skiten i papperskorgen.

Lämna en kommentar

Filed under E-postbedragare

Kommentera

