Bedragare del 307

Tänk att jag har fått ett Fax. Det känns spännande. Det är dessutom en fantastisk service som dessa NetFax Service står för. Tänk att helt oombedda ha som service att ta emot Fax till mig och att veta att det är just till mig faxet skickats. För att inte tala om att den som skickat faxet hade kännedom om att NetFax Service har sådan service till mig. Så här skriver hur som helst Jeff Daniel Silva:

Fax

Fax transmission: F-2561494799-1541430286-201611100743-0430.zip

NetFax Service emailsend@jeffdanielsilva.com

1 bilaga F-256149479~.zip

Please find attached to this email a facsimile transmission we have just received on your behalf

(Do not reply to this email as any reply will not be read by a real person)

Det riktigt kliar i fingrarna att klicka på .zip-filen som är bilaga i mejlet. Undrar vad det står i faxet? – ”Känn dig lurad”? ”Ha ha ha, vilken idiot du är”? ”Kaboom, krasch”? Jag undrar om det börjar ryka ur skärmen eller ur själva datorlådan. Eller det är musen som blir glödhet? Eller också kanske jag inte märker något alls förrän datorn helt plötsligt blir seg som gammal sirap samtidigt som alla pengar försvinner från mina bankkonton? Nä, jag tror att jag föredrar ett mindre tråkigt Svenssonliv utan allt för spännande händelser. Jag låter bli att klicka på bilagan! Släng skiten!

Lämna en kommentar

Filed under Bluffmejl

Kommentera

