Bedragare del 313

Ett föredömligt kort mejl tänkte jag presentera som dagens bluffmejl. Bara en rubrik som berättar att det är en räkning och sedan en bilaga som uppger sig vara en .doc fil. Inga långa, ofta dåligt översatta, utläggningar för att försöka övertyga mig om det lämpliga i att klicka på bilagan. Bara bilagan som ska skapa nyfikenhet.

Vofsing

Bill-018122

carolyn nipps ”carolyn.nipps@swl.nu

Till: resort@doggiespalace.com;

1 bilaga 71032ab115c~.doc

Samma mejl har, än så länge i varje fall, även kommit från en eliza.presley och en ashlee.covell förutom carolyn.nipps. Observera att mejlen kommer FRÅN dessa fingerade namn som dock har en e-postadress på MIN domän swl.nu. Däremot är mejlen alla adresserade till resort@doggiespalace.com. Doggies Palace befinner sig i Dubai och erbjuder all möjlig service för våra husdjur… Det är egentligen ganska spännande att fundera över vad det egentligen handlar om. Vad är man ute efter? Vad händer om man öppnar bilagan? Jag tror att jag avstår. Jag slänger skiten i den digitala papperskorgen.

Lämna en kommentar

Filed under Bluffmejl

Kommentera

