Vår sjuka värld

Fästningen EuropaI går hade jag lite funderingar över det faktum att förra året sattes det ett nytt tragiskt rekord i och med att mer än 5.000 flyktingar drunknade på Medelhavet på sin flyktväg från krig, död, terror, diktatur och svält till Europa. Ett Europa som blivit allt mer ovilligt att ställa upp för människor på flykt. Ett Europa som i allt större utsträckning byggt murar för att förhindra människor att kunna ta sig hit. Ett Europa som betalt diktaturens Turkiet för att förhindra flyktingar att kunna ta sig vidare till Europa. Ett Europa där våra politiker kämpar för att vara allra skickligast på att bygga just dessa murar och stängsel för att stoppa människor på flykt.

Men, vi saknar inte pengar. Vi har råd. I dagens Aftonbladet läser jag om senaste trenden, att tatuera ögonbrynen så att dom blir lite mer fylliga. För 4.000 kronor kan du få ”vackrare” ögonbryn! Det är ju faktiskt väldigt viktigt hur ögonbrynen ser ut.

Det rör väl inte mig att människor dör på flykt. Bara jag kan få mina ögonbryn vackra! För övrigt var invandringen till Sverige förra året den lägsta på 7 år.

Lämna en kommentar

Filed under Flyktingmottagning

Kommentera

