Trumpen har kommit igång

Statue of Liberty ashamedDet första Donald Trump gjorde som ny president, efter att han gått på toa och kissat för första gången i Vita Huset, var att utfärda ett dekret som skär ner Obamacare, alltså sjukförsäkringen för de dryga 20 miljoner amerikaner som inte har någon annan sjukförsäkring. Någonting som ersätter hann han inte med, han behövde gå och kissa igen (det är inte lätt att bli till åren, jag vet av egen erfarenhet även om jag är några år yngre). Sedan strök han texter om HBTQ-rättigheter och klimatpåverkan på Vita Husets hemsida. Därefter var det dags att gå och lägga sig. Hur mycket twittrande han hann med framgår inte av rapporteringen.

I dag är det Kramens Dag. Det innebär att vi ska vara snälla vid varandra och ge våra närmaste en kram. Alltså ska jag försöka att vara snällare vid Donald Trump också så jag skriver inte mer. Men ger honom en kram gör jag inte!

Lämna en kommentar

Filed under Donald Trump

Kommentera

