Vår värld

Donald TrumpDonald Trump fortsätter att engagera. Senaste dagens rapporter om mannens aktiviteter verkar främst handla om att han klagar på media för att dom inte hyllar honom i tillräcklig omfattning. Det faktum att många fler hyllade Obama vid hans tillträde än som hyllade Trump vid hans eget tillträde bortförklaras som lögner. Än så länge är den enda kommentaren från Trump, vad jag sett, till att många fler demonstrerade efter tillträdet än som hyllade honom vid tillträdet: – ”Hade vi inte just ett val?”. Vilket ju kan stämma. Ett val han förlorade i antalet röster. Fast det har han nog inte riktigt fattat än! Intressant är dock att Facebook snabbt gallrar bort bilder som gör jämförelser mellan hur mycket folk det är framför Capitol Hill vid olika tillfällen. Man har på Facebook börjat bli duktiga på att gallra bort saker som inte passar. Fast man skulle kanske göra andra prioriteringar? Senaste såg jag att man plockat bort reklam från de svenska mejerierna om att mjölk är nyttigt. Det skulle vara lögnaktigt påstods det. Fast man verkade ha svårt att vidareutveckla detta.

På tal om att vi lever i olika världar så såg jag en artikel som berättade om Donald Trumps bilar. En ganska spännande presentation. Jag funderade lite över alla bilarna som var producerade i Europa? Rolls Royce, Lamborghini, Mercedes. America first! Är det en nyligen påkommit intresse? Även om jag inte är så särdeles bilintresserad så begriper jag att vi inte lever i samma verklighet i varje fall.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

