Vi skräms

Vi kan konstatera att er bloggare inte är välkommen till det gudomliga landet på andra sidan Atlanten – United States of America alltså! Om jag nu skulle komma på tanken att till exempel åka och hälsa på min kusin i Kalifornien, så skulle jag antagligen inte bli insläppt.

Donald Trump

”Vi vill bara ha in dem som stödjer vårt land och älskar vårt folk” motiverar Donald Trump sitt beslut att vägra resenärer från 7 olika länder inträde i USA, förutom alla flyktingar som också stoppas.

Jag kan deklarera omedelbart att jag inte har någon som helst tanke på att stödja den trumpifierade variant av demokrati som i dag styr över Förenta Staterna. Jag har inget emot det amerikanska folket, jag tycker främst synd om dom. Beslutet att stoppa resenärer från t.ex. Irak innebar att resenärer med amerikanskt visum, som arbetat för den amerikanska militären i 10-talet år helt plötsligt blir sittande på en flygplats i USA utan en chans att komma in i landet. Att FN vädjar till Donald Trump att tänka efter lite till kommer naturligtvis inte att få någon betydelse.

Donald Trump är det största hotet mot världsfreden vi har just nu. Det är pinsamt för det land som kallar sig ”Världens största demokrati” att utse till president (han förlorade valet…) en man som så totalt saknar politisk erfarenhet och totalt saknar förmåga att tänka innan han handlar. Han skrämmer mig.

Lämna en kommentar

Filed under Donald Trump

Kommentera

