Dagens Stoppa pressarna

Jag noterar att vår konung Carl Gustaf på lördagsmorgonen väckts av brandlarmet under sin vistelse i Abisko. Något som måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för vår stackars konung. Det är därför skönt att vi har journalister som har tid att bevaka den här typen av viktiga händelser så att vi undersåtar inte riskerar att förbli ovetande om detta grova ingrepp i konungens privatliv. Jag hoppas verkligen att Hans Majestät hämtade sig snabbt från detta falsklarm (för det var det ju lyckligtvis). Mina tankar går till dig och dina närmaste som jag hoppas aldrig mer ska behövas väckas på morgonen av något oroväckande ljud.

Själv väcktes jag i morse av grannen som vid 0530-tiden antingen kom hem, eller skulle gå eller kanske bara inte kunde sova. Men han tyckte uppenbarligen i varje fall att han måste använda högsta möjliga ljudnivå på sina samtal. Dessutom var ju klockan inte 0530 utan faktiskt 0630, men jag hade ju inte hunnit ställa om alla klockor än. Det är dessa morgnar två gånger om året som man ångrar att man överhuvudtaget inköpt klockor med digital visning. ”Tryck tre gånger på knapp C, därefter håller du inne knapp D och E samtidigt medan du justerar tiden med knapp B”. Så stod det nog i instruktionen, som man naturligtvis inte sparat.

Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.

Avskaffa monarkin

Statschefer bör tillsättas genom lag

inte samlag

Lämna en kommentar

Filed under Republik

Kommentera

